جایزه بزرگ اختراعات ایران

درباره خانه تکنولوژی ایران

خانه تکنولوژی ایران سازمانی علمی ، متشکل از نخبگان و دانشمندان مطرح ایرانی است که با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری در سال 1390 شکل گرفت ، این سازمان نخستین بار از روی تحقیقات و نیاز سنجی گروهی از نخبگان جهت رفع معضلات تولید فناوری در کنفرانس جهانی مدیریت تکنولوژی در شهر واشنگتن کشور آمریکا مطرح شد و با عنوان دهکده دانایی و خانه های تکنولوژی معرفی گردید.اعضای خانه تکنولوژی را دانشمندان و نخبگان حاضر در ایران و خارج از کشور تشکیل داده اند و با همفکری خود نسبت به ارائه راهکارهای اجرایی اقدام می کنند. 

خانه تکنولوژی برای اولین بار توانست با ارائه سیستم تجاری سازی اختراعات به روش نوین آکواریوم فناوری یک مدل موفق را در ایران پیاده سازی کند و اختراعات زیادی را با همکاری مخترعان ، متخصصان و سرمایه گذاران روانه بازار کند .

خانه تکنولوژی ایران بر اساس یک آرمان بزرگ در راستای خدمت به ایران اسلامی و جلوگیری از خروج نخبگان و استفاده از پتانسیل بزرگ متفکران ایرانی شکل گرفته و امید است در آینده نزدیک این اقدامات گسترش یافته و سرعت چرخه تولید و صنعت در ایران افزایش یابد .

 

ساختار سازمانی :

 

 


اهداف جشنواره:

1-تولید، تجاری سازی، فروش فناوری و دانش فنی و ارتباط ویژه علم، صنعت، بازار توسط خانه تکنولوژی

2-ایجاد انگیزه مضاعف جهت شروع یک تحول ویژه در بخش فناوری کشور توسط بخش خصوصی

3-حضور صاحبان صنایع تخصصی در روند داوری و تعامل بین مخترعان و صاحبان صنایع

4-حضور شرکت های دانش بنیان و ارگانها و ارائه دستاوردها در بخش شرکت ها و ارگانها

5-ارائه فضایی مخصوص نصب پوستر به طرح های قابل تجاری سازی در کنار شرکت ها ی صنعتی و دانش بنیان به منظور تعامل و ارتباط

6-بزرگترین تجمع فناوران، نخبگان و نوآوران

7-رونمایی از آکواریوم فناوری و خانه تکنولوژی

8-مشاوره و ارزیابی فنی،مالی و اقتصادی طرح ها

9-معرفی طرحهای منتخب به سرمایه گذاران و پیگیری تا مرحله تولید و فروش

10-نیاز سنجی سازمان ها،ارگان ها و صنایع، و معرفی طرح های مربوطه

11-حضور تمامی مخترعان در روند داوری کلیه اختراعات

12-تعامل بین مخترعان و ایجاد طرحی نو

 

آکواریوم فناوری: 


در آکواریوم فناوری مخترع  و سرمایه گذار ایده و سرمایه را تزریق کرده و به عنوان بیننده مشغول به کار خواهد شد یک تیم  به عنوان یک گروه کاملا حرفه ای از حوزه متخصصانِ طراحی ، تولید ،بازار و فروش ، ایده را به محصول تبدیل خواهند کرد و سپس فروش در بازار فناوری.در داخل آکواریوم سه حلقه یا سه تیم وجود دارند که عبارتند از:

 

حلقه اول :

طراحان و متخصصان برتر خانه تکنولوژی ایران یک نمونه صنعتی و قابل تولید را با دانش روز دنیا و با در نظر گرفتن :

-        کیفیت بالا

-        فناوری روز

-        طراحی مدرن و زیبا

-        قیمت تمام شده (محصول نهایی) مناسب

-        شرایط اقلیم و فرهنگی مصرف کننده

به مرحله اجرا و قابل تولید خواهند رساند.

حلقه دوم :

تیم تولید با امکانات مناسب و تکیه بر دانش روز تولید یک محصول متفاوت با فناوری نوین توسط صنعتگران زبردست و ماهر و متخصصان با تجربه را رقم خواهد زد.

حلقه سوم :

یک تیم قوی و متخصص جهت فروش و بازاریابی شبکه ی ، کاملا خصوصی و با تجربه  جمع می شوند. بازاریابان داخلی و بین المللی طی یک موج قدرتی به سمتی خواهند رفت که برای بازار فناوری نیاز ایجاد کنند . کلیه کشورهای در حال توسعه در مرحله اول هدف ما هستند. کشورهای همسایه نیاز سنجی خواهند شد . نیاز محصول به آنها تلقین خواهد شد.



یکی از بزرگترین نواقص فناوری در ایران عدم صادرات و فروش در خارج است.

بازارهای جهانی منتظر فناوری ما هستند.

فناوری ارزان نوین مورد نیاز